"Oorlog aan de Dijle" in woord en beeld

Het college van burgemeester en schepenen van de stad Mechelen heeft de eer u uit te nodigen op de academische zitting "Oorlog aan de Dijle" in woord en beeld.
Onze Kring verleent zijn medewerking aan deze herdenking van de Wapenstilstand, 100 jaar later.
Er wordt een film van een half uur getoond gemaakt door de filmclub "Mecina" waarin getuigenissen aan de oorlog aan bod komen.
Gastsprekers Marcel Kocken en Geert Clerbout vertellen over het dagelijkse leven tijdens W.O. I en Fernand Verreth treedt op als moderator.
Er volgt ook een vocaal intermezzo door een gezelschap o.l.v. Kristen Cornwell (Conservatorium Mechelen)
Nadien is er een receptie in de foyer van de stadsschouwburg.

Spreker(s):
Marcel Kocken
Spreker(s):
Geert Clerbout
De sprekers zijn respectievelijk een gekende stadsgids en programmamaker bij Canvas.
zat, 10/11/2018
Uur:
15u00
Locatie:
Stadsschouwburg
Toegang:
Keizerstraat 3, 2800 Mechelen
Meer info bij:
Gratis toegang voor de leden van de Kring.
In samenwerking met:
de Stad Mechelen