Algemene Vergadering op 1 februari 2015

De Algemene Jaarvergadering van de kring start om 14.30u stipt in Congrescentrum Lamot. Na het officiële gedeelte van de vergadering, wordt er door filmclub Mecina een boeiende film getoond over de archeologische opgravingen van de Veemarkt en de Grote Markt. Aansluitend wordt de leden nog een drankje aangeboden in de historische kelder van Huize Michiels, Korenmarkt 8.

Filmclub Mecina stelde samen met ondervoorzitter van de Kring Marcel Kocken volgend programma samen:

1)   “De Grote Markt, niet zomaar een plein" Documentaire film over de opgravingen op de Grote Markt te Mechelen (11 min.)

2)    “De Veemarkt, een kruispunt van wegen” Documentairefilm over de opgravingen op de Veemarkt (9 min.)

3)   “Glasrijk verleden” over het terug samenstellen van een glazen beker (6 min.)

Na elk filmpje zal er even verteld worden over de totstandkoming ervan, en zal er mogelijkheid zijn tot het stellen van vragen.

Indien er dan nog tijd over is zal er misschien nog een film getoond worden over de laatste chocolatier in Mechelen: “Chocolade, een ambachtelijke lekkernij”

zon, 01/02/2015
14.30u.