Jaarlijkse Algemene Vergadering en de lezing "Mechelen in 60 jaar TV" door Geert Clerbout.

Zaterdag 25 januari 2014 om 14.30 uur vindt  de jaarlijkse algemene vergadering voor de leden plaats. Het jaarverslag over de werking en een bondig financieel verslag over 2013 worden toegelicht.

Aansluitend om 15.30 uur geeft Geert Clerbout een presentatie over "Mechelen in 60 jaar televisie".

Hijzelf en Bart Stroobants kwamen op het idee om markante televisiefragmenten van de voorbije decennia uit het VRT-archief te lichten. Die geven een levendig beeld van belangrijke momenten uit de recente Mechelse geschiedenis. Wie herinnert zich nog de brand van de Sint-Romboutskathedraal of de sluiting van de Saab-fabriek? Ook het "Manneke" passeert de revue ! U ziet het allemaal opnieuw tijdens deze voorstelling.

Uit de reportage van het "Manneke" in Mechelen.

Geert Clerbout is historicus (VUBrussel) en werkt sinds 2008 bij de VRT als programmamaker van voornamelijk historische programma’s. Bart Stroobants studeerde kunstwetenschappen aan de KU Leuven en is momenteel wnd. hoofdconservator bij de Stedelijke Musea Mechelen. Beiden zijn bestuursleden van de Kring.

De Algemene Vergadering en de presentatie gaan door in het auditorium van het Congres- en Erfgoedcentrum Lamot (ingang via de Haverwerf).

De lezing is vrij toegankelijk voor alle geïnteresseerden.

Aansluitend bieden wij traditioneel aan onze leden een verzorgde receptie aan (tot 17.30 uur). Die gaat door in de historische kelder Huize Michiels, Korenmarkt 6, 2800 Mechelen (met bijzondere dank aan ons medelid Luc Michiels voor zijn gastvrijheid).

De Algemene Vergadering en de receptie na de lezing zijn uitsluitend voorbehouden voor de leden van de Kring.

Wij hopen u te ontmoeten op 25 januari!

zat, 25/01/2014