Op stap met Marcel, weet je nog van die tijd van toen?

Op een snikhete zomerdag vorig jaar wandelde onze ondervoorzitter, Marcel Kocken, met de leden van de Kring door het Mechelen van zijn jeugdjaren, d.w.z. de 40er en 50er jaren van vorige eeuw. We liepen toen door het stadscentrum om te eindigen in Mechelen-Zuid op de Korenmarkt. Nu gaat Marcel met ons op stap in Mechelen-West.

Marcel neemt ons o.a. mee langs het “Klapgat” waaraan hij speciale herinneringen heeft, de Schoutetstraat waar we de tuin van het aartsbisschoppelijk paleis bezoeken, het Klein Begijnhof met herinneringen aan de “Vijf Deuren” en “Den Rooster”, de Sint-Katelijnekerk waar Lodewijk van Beethoven werd gedoopt, om alzo op het Groot Begijnhof te belanden waar de “roots” van Marcels familie terug te vinden zijn. Ondertussen vernemen de leden ook nog iets over “het begijnengat dat zwart ziet” …. en struinen we door de “kashba” van de kleine begijnhofstraatjes vol heilige huisjes waar o.m. ooit Mie en Lies Bougie woonden, en Jokske en Netteke en Anna van Levens de “scheiresleep”. Iedereen welkom en hopen op een zonnige dag.

Spreker(s):
Marcel Kocken
Lic. Marcel Kocken, ondervoorzitter van de Kring en wandelend geheugen van Mechelen, is al zijn hele leven gepassioneerd door de Mechelse geschiedenis en cultuur. Dit resulteerde in ontelbare publicaties en lezingen.
zat, 10/08/2019
Uur: