Zomerwandeling: op ontdekkingstocht langs de paleizenwijk!

In 1473 won Mechelen als het ware het "grote lot"! Hertog Karel de Stoute installeerde het Parlement van Mechelen. De leden van het Parlement, later de Grote Raad, waren verplicht om in de stad te resideren. Zij en hun familieleden vormden een aparte gemeenschap binnen de stad met eigen rechten en plichten. Niettemin hadden ze bijzonder veel invloed op het socio-culturele en economische leven van de stad.
We gaan op ontdekkingstocht in de paleizenwijk en ontmoeten de talrijke getuigen van die rijke rechtsgeschiedenis. Zo sluit die wandeling perfect aan als slot op de tentoonstelling "Roep om Rechtvaardigheid".

Foto: Regionale Beeldbank Mechelen

Spreker(s):
Marc Rubben
Marc Rubben studeerde geschiedenis aan de KUBrussel-KULeuven. Hij doceert toerisme aan Thomas More Mechelen en verricht onderzoek over (cultuur)toerisme. Voor de gidsenwerking Mechelenbinnenstebuiten werkte hij de afgelopen jaren verschillende themawandelingen uit.
zat, 18/08/2018
14u30